Säsongen 24/25
Aktiva medlemmar betalar medlemsavgift och spelaravgift. Stödmedlemmar betalar endast medlemsavgift.
För att bli stödmedlem, klicka här.
Medlemsavgift
Stödmedlem | 300 kr |
Spelaravgift (inkl. medlemsavgift)
A-lag | 500 kr |
Junior | J18 14.500 kr, J20 13.500 |
U16 (Team 09) | 9.500 kr |
U15 (Team 10) | 8.650 kr |
U14 (Team 11) | 7.300 kr |
U13 (Team 12) | 6.950 kr |
U12 (Team 13) | 5.800 kr |
U11 (Team 14) | 5.450 kr |
U10 (Team 15) | 4.500 kr |
U9 (Team 16) | 3.800 kr |
U8 (Team 17), ej seriespelande | 2.100 kr |
Hockeyskola/Flickhockeyskola | 300 kr |
Easy Hockey | 800 kr |
Veteraner | 3.000 kr |
Rekreationsspelare | Herr 4.500 kr Dam 3.000 kr |
Spelaravgiften faktureras efter lagtillhörighet och ej ålder.
Spelaravgiften faktureras under augusti, nytt för denna säsong är att föreningen tar hjälp av SVEA Bank med hanteringen av fakturering. Uppdelning av betalningen kan ske, men görs direkt med SVEA bank.
För tillkommande spelare under säsongen skall avgiften vara klubben tillhanda senast inom 4 veckor efter registrering. Avgiften beräknas då på kvarvarande säsong. Spelare som självmant väljer att lämna föreningen under pågående säsong återbetalas inte spelaravgiften.
Fakturan skickas via mejl med SVEA Bank som avsändare.
Vid obetald avgift får spelare inte deltaga på match eller träning, om inte avgiften är betald senast inom 2 veckor efter påminnelse.
Förutom ovanstående avgifter tillkommer olika klubbaktiviteter för spelare i föreningen:
Olika typer av lotterier arrangeras under säsongen och alla spelare skall sälja ett visst antal lotter.
Bingolotter säljs till jul/nyår och alla spelare ska sälja ett visst antal eller köpa sig fria för ett förutbestämt belopp.
Ungdomslagen ska även hjälpa till i entrén på våra A-lagsmatcher utifrån ett rullande schema.
Medlemsavgift:
Som medlem är du med och stöttar Tumba Hockeys verksamhet, bidrar till ungdomars hockeyutbildning och du har rösträtt på årsmöten. Samtliga verksamma och aktiva inom föreningen måste vara medlem i densamma och betala medlemsavgift.
Medlemsavgiften betalas årligen för perioden 1 juli – 30 juni
Spelaravgift:
Spelaravgiften är ett av flera sätt att täcka föreningens utgifter för idrottsverksamheten. Exempel på områden där spelaravgiften disponeras:
- Licenser och serieavgifter (gäller vid anmälning av ett lag i serien)
- Nödvändiga administrativa göromål såsom övergångar, administration av Svenska lag, bokning av matcher och turneringar och andra kansligöromål.
- Löner till cafeteriapersonal och kanslist
- Registreringar av spelare till Ishockeyförbundet
- Försäkring
- Matchställ (matchtröja hemma/borta) samt damasker
- Utbildningskostnader för ledare, tränare, domare och funktionärer
- Egna tränarutbildningar för klubbens ledare
- Istider vecka 39-14
- Träningsdräkter för Huvudledare inkl. hjälm och handskar om så behövs
- Fri entré till A-lagsmatcher
- Tillgång till klubblokalen med taktikskärm (bokas via lagmejlen)
- Tillgång till gymmet i mån av plats.
- Stöd i tränar/ledarfrågor
Hur beräknas avgifterna?
Styrelsen föreslår en verksamhetsplan för fastställande av årsmötet som skall hållas i juni. Med verksamhetsplanen följer en budget, som baseras på klubbens totala kostnader och intäkter utifrån den verksamhetsplan som beslutats. Föreningens ambition är att erbjuda en prisvärd hockeyupplevelse för varje spelare där spelarens utveckling och trivsel prioriteras högt.
Föreningens ekonomiska mål har under många år varit att verksamheten skall som lägst vara i “balans” och helst generera visst överskott för att klara ev. kommande ekonomiskt svagare perioder. Klubbens arbete skall präglas av en helhetssyn där alla nivåer är lika viktiga och skall bidra till att våra spelare kan utvecklas från knatte till A-lagsspelare. Ambitionen är att såväl ungdomsblocket som representationsblocket över tid skall vara “självbärande” och alla skall bidra till klubbens gemensamma kostnader. Tumba Hockeys framgångar både på junior- och seniorsidan bygger på denna helhetssyn. Träningsavgiften för olika årskullar beslutas och fastställs före varje säsongsstart av styrelsen. Medlemsavgiften beslutas av årsstämman.
Hur används avgiften?
Alla är med och delar på våra centrala kostnader samt täcker sitt lags/åldersgrupps specifika kostnader. Exempel på större kostnader är löner och sociala avgifter, resor, lokaler och hallar, material, anmälningsavgifter, information och utbildning, licenser, övergångar, spelarkortsavgifter m.m. Avgifterna gäller från det att man börjar i Hockeyskolan till dess att man når representationslaget.
Utöver den direkta spelaravgiften, som faktureras, behöver Tumba Hockey som nästan alla andra idrottsföreningar kompletterande finansiering genom att lag/spelare svarar för försäljning av lotter, varor eller liknande. Sådan skyldighet beslutas av styrelsen och gäller lika för alla aktiva medlemmar. Undantag brukar göras för hockeyskola och Easy Hockey.
Spelarförsäkring
Vi inom Tumba Hockey, precis som alla föreningar i Sverige, har tecknat en spelarförsäkring via Ishockeyförbundet. Vid eventuell skada ska spelaren alt. målsman anmäla skadan direkt till försäkringsbolaget Gjensidige.
Länk till försäkringsfrågor: https://www.gjensidige.se/foretag/partners/ishockey
Avgifter publik A-lag
Entré A-lagsmatch - 80 kronor
Årskort A-laget, inklusive kaffe och samtliga hemmamatcher, playoff och eventuell kvalserie - 1 000 kronor